§1 Warunki ogólne
1.
Regulamin określa warunki i zasady sprzedaży przez Virgo Poligrafia Skowroński Janusz Sola Paweł z siedzibą w Radomiu, ul. Św. Wacława 2/6, numer NIP: 796-10-11-675, wpisaną do ewidencji działalności gospodarczej pod numerem 48501 i 48502 prowadzonej przez Urząd Miasta Radomia, prowadzącą sprzedaż materiałów i usług poligraficznych poprzez witrynę znajdującą się pod adresem: http://naswietlarniapolska.pl
2.
Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy składającym zamówienie, zwanym dalej Klientem, a sprzedającym Virgo Polgrafia Skowroński Janusz Sola Paweł, zwaną dalej Naświetlarnia. Istnieje również możliwość bezpośredniego składania zamówienia w siedzibie Naświetlarni.
3.
Kupującym może być każda osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca konto poczty elektronicznej oraz posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także posiadająca indywidualny numer identyfikacyjny uzyskany po dokonaniu rejestracji.
4.
Każdy Klient jest zobowiązana zapoznać się z Regulaminem. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Klienta z zawartych w nim zasad.
5.
Podczas dokonywania zamówień w systemie internetowym Klient potwierdza fakt zapoznania się z niniejszym regulaminem i potwierdza, że akceptuje go w obowiązującej formie.
6.
Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do naświetlania, w tym za naruszenie praw autorskich i innych praw osób trzecich.
7.
Naświetlarnia zobowiązuje się nie udostępniać danych teleadresowych swoich Klientów osobom trzecim. Dane te są wykorzystywane jedynie w celu właściwego rozliczenia zleceń, dostarczenia ich pod właściwy adres, kontaktów niezbędnych przy realizacji zleceń oraz informowania Klientów o istotnych zmianach w ofercie oraz działań marketingowych, w myśl Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 50, poz. 580 i Nr 116, poz. 1216 oraz z 2001 r. Nr 42, poz. 474), tekst ujednolicony na podst. ustawy z dnia 25 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych Dz.U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1087. Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymywanie informacji pocztą elektroniczną, w myśl Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204).
8.
Podanie danych osobowych w formularzu rejestracyjnym niezbędne jest do przeprowadzenia transakcji zakupu. W interesie Klienta leży podanie prawidłowych danych umożliwiających kontakt i dostarczenie zamówionego towaru. Naświetlarnia nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z błędnego podania danych.
9.
Naświetlarnia zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia, w wypadku gdy dane podane przez Klienta podczas rejestracji, będą niezupełne lub gdy dane podane przez Klienta są błędne lub nieprawdziwe.
10.
W chwili wysłania przez Klienta zamówienia powstaje automatycznie zobowiązanie finansowe z tytułu jego zrealizowania przez Naświetlarnię, które zostanie zapłacone gotówką podczas odbioru, gotówką kurierowi przy dostawie, kartą płatniczą lub przelewem.
§2 Ceny
1.
Wszystkie ceny podane na stronie www.naświetlarniapolska.pl są cenami netto do których doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podane ceny nie zawierają kosztu dostawy.
2.
Naświetlarnia zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wprowadzania promocji i rabatów.
§3 Realizacja zamówień
1.
Złożone zamówienie składa się z jednego lub wielu zleceń na poszczególne pozycje z Oferty Naświetlarni.
2.
Pliki komputerowe niezbędne do realizacji zlecenia należy przygotowywać zgodnie ze specyfikacją techniczną podaną w ofercie i zaleceniami "JAK PRZYGOTOWAĆ PLIK".
3.
Zlecenia zawierające pliki uszkodzone czyli nie otwierające się, nie dające się zimpozować lub zripować, zapisane w nieobsługiwanym formacie lub zawirusowane są usuwane, a Naświetlarnia informuje Klienta o tym fakcie w formie e-maila lub telefonicznie niezwłocznie po wykryciu jednak nie później niż data realizacji zamówienia.
4.
Naświetlarnia pobiera dodatkową opłatę za przygotowanie pliku (bez ingerencji w zawartość) w przypadku, gdy do zamówień zostaną dołączone pliki w innym formacie niż zalecane w "Pliki z pracami".
§4 Terminy realizacji i warunki dostaw zamówień
1.
Naświetlenia z plików dostarczonych do godziny 14.00 przekazywane są kurierowi tego samego dnia roboczego. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych po godz. 14.00 wysyłka odbędzie się w następnym dniu roboczym. Jeśli zamówienie zawiera wykonanie impozycji, czas realizacji zamówienia liczy się wówczas od momentu zatwierdzenia impozycji.
2.
Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia, termin realizacji zamówienia jest określony przez godziną ostatniego zlecenia.
3.
Czas złożenia zamówienia rejestrowany jest automatycznie w trakcie wypełniania formularza zamówienia i podany w podsumowaniu zamówienia oraz w e-mailu z potwierdzeniem rejestracji zamówienia. Zamówienie jest gotowe do odbioru w siedzibie Naświetlarni lub wysyłki kurierem w terminie określonym §4 p.1
4.
Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony Naświetlarni w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.
5.
Naświetlarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zlecenia wynikające z przesłania przez Klienta wadliwych plików lub konieczności wprowadzenia na życzenie Klienta korekt, co powoduje opóźnienie terminu rozpoczęcia realizacji zlecenia.
6.
Maksymalny termin dostawy na adres podany przez Klienta jest sumą terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostarczenia przesyłki przez kuriera. Czas dostarczenia przesyłki - przesyłki doręczane są w następnym dniu roboczym do wszystkich miast, w których zlokalizowane są Przedstawicielstwa DHL (wszystkie miasta wojewódzkie i niektóre powiatowe) lub maksymalnie do dwóch dni roboczych w pozostałych miejscowości na terenie kraju.
7.
Jeśli termin realizacji zlecenia jest krótszy od terminu deklarowanego to Klient jest o tym fakcie informowany e-mailem, w dniu wysyłki towaru lub jego gotowości do odbioru w siedzibie Naświetlarni.
8.
Przyjęcie towaru z późniejszym terminem realizacji na magazyn wysyłkowy nie jest równoznaczne z jego wysyłką w tym samym dniu.
9.
W wypadku zrealizowania dwóch lub więcej zamówień w tym samym terminie (pochodzących od tego samego Klienta, z tym samym adresem wysyłkowym) Naświetlarnia może podjąć decyzję o zapakowaniu ich do jednej przesyłki w celu ograniczenia kosztów dostawy.
§5 Odpowiedzialność za jakość
1.
Prace w formie pliku elektronicznego naświetlane są w postaci w jakiej zostały dostarczone przez klienta. Naświetlarnia nie sprawdza, nie wprowadzania poprawek i modyfikacji do dostarczonych plików.
§6 Płatności
1.
Podstawową formą płatności za produkty i usługi zamawiane w Naświetlarni jest płatność gotówką przy odbiorze zlecenia.
2.
Istnieje możliwość dokonania płatności OnLine w momencie składania zamówienia. W takim przypadku warunkiem koniecznym realizacji zamówienia przez Naświetlarnię jest pozytywna autoryzacja płatności.
2.
Klienci posiadający przyznane przez Naświetlarnię odroczone terminy płatności regulują swoje należności przelewem bankowym w uzgodnionym terminie.
3.
W przypadku nieterminowej płatności będą naliczane ustawowe odsetki od kwoty brutto za każdy dzień zwłoki. Za datę płatności uważa się datę wpływu środków na konto.
4.
W szczególnych przypadkach Naświetlarnia może żądać od klienta przedpłaty przed zrealizowaniem zamówienia.
§7 Reklamacje
1.
Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone w momencie odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem firmy spedycyjnej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie Naświetlarnię. Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane.
2.
Jeśli powodem reklamacji jest jakość form drukowych w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przez Naświetlarnię reklamowanych płyt, reklamacja zostanie rozpatrzona, a pracownik Naświetlarni poinformuje klienta o sposobie jej rozwiązania.
3.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.
§8 Odpowiedzialność odszkodowawcza
1.
Naświetlarnia wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleceń. Oznacza to, iż Klient nie będzie mógł dochodzić żadnych roszczeń odszkodowawczych z podanego tytułu. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
2.
Naświetlarnia nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkody, wyrządzonej wskutek nie wykonania lub nienależytego wykonania usługi, polegającej na utracie korzyści, zysków lub dochodów, zarówno w stosunku do Klienta jak i osób trzecich. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
3.
Naświetlarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z błędnego wykorzystywania oferowanych produktów.
§9 Zakończenie
1.
Wszelkie spory dotyczące wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd miejscowo właściwy dla Naświetlarni.
2.
W sprawach nieregulowanych przez niniejszy regulamin stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.